Hindamise põhimõtted Tartu Lastekunstikoolis
Vastu võetud 18.02.2025 õppenõukogu otsusega nr 1.
Hindamise põhilisteks eesmärkideks Tartu Lastekunstikoolis on:
– õppija arengu toetamine ja tema motiveerimine;
– toetada õppijat eesmärkide püstitamisel ja valikute tegemisel;
– tagasiside andmine õppija arengu, õppeprotsessis osalemise ja õpitulemuste kohta nii õppijatele, lastevanematele, õpetajatele kui kooli juhtkonnale.
Hindamine põhi- ja stuudioõppes:
Hindamine lähtub Tartu Lastekunstikooli õppe- ja ainekavadest. Õpetaja annab õppijatele õppeprotsessis jooksvalt kujundavat individuaalset tagasisidet. Poolaasta ja õppeaasta lõpus kasutatakse hindamiseks kokkuvõtvat mitteeristavat hindamist (arvestatud/mittearvestatud) ning kokkuvõtvat nii suulist kui kirjalikku kujundavat tagasisidet.
Hindamise aluseid ja tagasisidestamise põhimõtteid tutvustab õpetaja iga poolaasta algul õppijatele ja vajadusel lapsevanematele. Õpetaja kaasab õppijaid hindamisprotsessi ning selgitab õppijatele õppetöö eesmärke. Õppijatel on võimalus eneseanalüüsiks ning koolikaaslastele tagasiside andmiseks. Hindamisel võetakse aluseks õppeperioodi alguses püstitatud eesmärgid. Kokkuvõttev hinnang kajastab ka õpilase käitumist, suhtumist töösse ja kaasõppijatesse, hoolsust jms. Hinne “arvestatud kiitusega” pannakse kui õpilane on saavutanud õppetöös silmapaistvaid tulemusi.
Kui õppija on rohkem kui 2/3 tundidest puudunud või püstitatud õppe-eesmärgid on täitmata, on õpetajal õigus jätta hinne välja panemata. Hinde “mittearvestatud” saanud õppijal on võimalus kokkuleppel õpetajaga oma tulemust parandada. Õppeaine positiivset aastahinnet võib, kuid ei pea välja panema juhul, kui ühe poolaasta hinne on “mittearvestatud”. Positiivne mitteeristav aastahinne vähemalt pooltes õppeainetes on eelduseks järgmisele kursusele üleviimise.
Tulemused kantakse peale hindamist Stuudiumisse. Õppeaasta lõpus saab õppija Stuudiumis e-tunnistuse lühikese kokkuvõttega õppeprogrammi läbimise kohta.
Vanematel on võimalus tutvuda oma lapse edenemisega, küsides kursuse juhendajalt või aineõpetajatelt oma lapse arengu kohta eraldi tagasisidet. Vajadusel pakub kool õppijatele individuaalset nõustamist.
Vajadusel väljastatakse õppijale tõend Tartu lastekunstikoolis läbitud õppe kohta üldhariduskoolile esitamiseks. Tõendi saamiseks on vaja pöörduda õppekorralduse spetsialisti poole.
Tartu Lastekunstikoolis antakse õppijatele tagasisidet:
- suuliselt kogu õppeperioodi vältel
- kirjalikult, suuliselt ja mitteeristavalt poolaasta lõpus
- kirjalikult, suuliselt ja mitteeristavalt õppeaasta lõpus
- suuliselt ja mitteeristavalt põhiõppe loomingulisel suvepraktikal
- suuliselt, kirjalikult ja mitteeristavalt lõputööde kaitsmisel
Tartu Lastekunstikooli põhiõppe lõpetamine
Tartu Lastekunstikooli 5. klassi õpilased teevad kooli lõpetamiseks lõputööd joonistamises ja maalis. Mõlemal tööl võib olla ühine teema, mille iga õppija endale koostöös aineõpetajatega valib. Joonistamise või maali lõputöös on õpilane tegelenud inimkeha kujutamisega (täisfiguur pole kohustuslik, võib kujutada ka näiteks käsi, jalgu jne), teises lõputöös võib kujutada inimkeha, kuid see pole kohustuslik.
Lõputööde eesmärgiks on anda õppijale võimalus demonstreerida erinevaid koolis omandatud oskusi ning rakendada neid vabalt valitud teemal isikupäraste kompositsioonide loomisel. Lõputööde hindamisel võetakse arvesse õppija kunstialaste baasoskuste valdamist, isikupära, väljendusoskust, loovust ja leidlikkust, personaalset arengut ning töö teemakohasust.
Lõputööd hinnatakse tööde kaitsmisel, kus lõpetaja tutvustab oma töö ideed, kirjeldab valitud teema lahendust ning töö valmimise protsessi. Tööle annab hinnangu hindamiskomisjon, kuhu kuuluvad kooli direktor, õppejuht, ainekoordinaatorid ja lõputöid juhendavad õpetajad. Põhiõppe lõputööd hinnatakse mitteeristavalt ehk arvestusega koos kirjaliku kommentaariga. Silmapaistvat tulemust on komisjonil võimalik esiletõsta kiitusega.
Põhiõppe lõpetamisel saab õppija kooli lõputunnistuse ja/või hinnetelehe, kus on kirjas kõik läbitud kursused ja õpitulemused. Kooli lõputunnistuse saab õppija, kellel on olemas kõikide õppeastmete õppekavas ettenähtud kursuste positiivsed aastahinded ning kaitstud lõputöö. Õppija, kellel kõiki vajalikke aastahindeid pole, lubatakse kavandite õigeaegse esitamise ning aineõpetajate nõusolekul lõputööd tegema, kuid Tartu Lastekunstikooli lõpetamisel ei saa ta kooli lõputunnistust (diplomit) vaid hinnetelehe, kus on kirjas kõik läbitud kursused ja õpitulemused.
Tartu Lastekunstikooli stuudioõppe lõpetamine
Stuudioõppe lõpetajad teevad koostöös juhendajaga lõputöö vabalt valitud tehnikas. Lõputöö eesmärgiks on anda õppijale võimalus demonstreerida erinevaid koolis omandatud oskusi ning rakendada neid oskusi vabalt valitud teemal isikupäraste kompositsioonide loomisel. Lõputööde hindamisel võetakse arvesse õppija kunstialaste baasoskuste valdamist, isikupära, väljendusoskust, loovust ja leidlikkust, personaalset arengut ning töö teemakohasust.
Lõputööd hinnatakse tööde kaitsmisel, kus lõpetaja tutvustab oma töö ideed, kirjeldab valitud teema lahendust ning töö valmimise protsessi. Töid hindab hindamiskomisjon, kuhu kuuluvad kooli direktor, õppejuht, ainekoordinaatorid ja lõputöid juhendavad õpetajad. Stuudioõppe lõputööd hinnatakse mitteristavalt ehk arvestusega koos kirjaliku kommentaariga. Silmapaistvat tulemust on komisjonil võimalik esiletõsta kiitusega.
Lõputööde hindamisel võetakse arvesse õppija kunstialaste baasoskuste valdamist, väljendusoskust, isikupära, loovust, personaalset arengut ning töö teemakohasust. Kooli lõputunnistuse saab õppija, kellel on olemas kõikide õppeastmete õppekavas ettenähtud kursuste aastahinded ning kaitstud lõputöö. Õppija, kellel kõiki vajalikke aastahindeid pole, lubatakse kavandite õigeaegse esitamise ning aineõpetajate nõusoleku korral küll lõputööd tegema, kuid Tartu Lastekunstikooli lõpetamisel ei saa ta kooli lõputunnistust (diplomit) vaid hinnetelehe, kus on kirjas kõik läbitud kursused ja õpitulemused.
Eelkool, laste kunstistuudio ja noorte kunstistuudio
Eelkoolis, laste- ja noorte kunstistuudios kasutatakse kujundavat hindamist õppeprotsessi käigus ja kokkuvõtlikku kujundavat tagasisidet õppeperioodi lõpus. Hinnatakse õppija individuaalset arengut ning töid analüüsitakse eakohaselt vestluse vormis. Toetatakse õppija eneseanalüüsi, väljendus- ja kuulamisoskust. Õppeaasta lõpus saab õppija Stuudiumis e-tunnistuse lühikese kokkuvõttega õppeprogrammi läbimise kohta.
Vanematel on võimalus tutvuda oma lapse edenemisega, küsides kursuse juhendajalt või aineõpetajatelt oma lapse arengu kohta eraldi tagasisidet. Vajadusel pakub kool õppijatele individuaalset nõustamist.